De joods-christelijke traditie in Nederland

Ondanks dat sommigen hier in deze discussie niks willen weten van een joods-christelijke traditie, ben ik toch van mening dat de Nederlandse geschiedenis wel degelijk gekenmerkt wordt door een joods-christelijk traditie. Maar voordat ik deze stelling zal ondersteunen met verifieerbare bronnen wil ik eerst ff stil staan bij het woord zelf. De joods-christelijke traditie is namelijk een term die door menigeen (o.a. populistische politici!) in de mond wordt genomen, maar helaas niet altijd gebruikt met dezelfde strekking. Immers een traditie kan verschillende uitingsvormen hebben. En ook over wat we verstaan onder joods of christelijk kan men ook nog van mening verschillen.

Voor mij heeft een joods-christelijke traditie in feite te maken met zowel de religieuze overeenkomsten tussen het jodendom en het christendom, als ook de sociaal-culturele uitwisselingen tussen de Germaanse, Romaanse, Sefardische en Ashkenazische volkeren op het Europese vasteland en tevens ook de politieke allianties die hieruit voortvloeide zoals: het politieke zionisme; de 1e Wereldoorlog en zeker ook de 2e Wererldoorlog. Een treffend voorbeeld van een joods-christelijke traditie is volgens mij de Bijbel. Oftewel het Oude Testament en Nieuwe Testament. Oftewel het Vulgaat. Oftewel Romana / Gallicana / Hispana Vulgata. Oftewel de eerste en eeuwenlang de enige christelijke bijbelvertaling die het Oude Testament uit het oorspronkelijke Hebreeuws vertaalde in plaats van uit de Griekse Septuaginta. Oftewel de bijbelversie die vrij kort na het allereerste oecumenisch concilie, het Concilie van Nicaea in 325 werd gepubliceerd. Oftewel de Bijbelversie die door het Vaticaan als enige gezaghebbende werd aanvaard tijdens het Concilie van Trente in 1546 dat als doel had de misstanden en misbruiken binnen de Katholieke Kerk aan te pakken…. Had jij het niet over ene Deetman-commissie en misbruikte jongetjes? Of bedoeld je eigenlijk de Regensburger Domspatzen die het kathedrale koor van de Dom van Regensburg vormen. Het koor dat meer dan duizend jaar bestaat en oudste koor ter wereld is. En waar de pedofielen ook lang hun gang hebben konden gaan met koorknaapjes. Zelfs nadat de paus ervan wist

Maar goed dit is alleen maar om een voorbeeld te geven van die joods-christelijke traditie. Daarom ben ik ook zo blij dat jij er nog bent TheCFO, want naast “nwo-illuminati-hekserij”, ben ik ook erg geïnteresseerd in de Nederlandse Opstand. De meest spannende en glorieuze aflevering van jouw roemrijk (en grauw) verleden. De tijd waarin eigenlijk het gewest Holland met een wat slavernij en handels-kapitalisme en natuurlijk ook een beetje hulp van de andere vrije gewesten korte metten maakte met de megalomanie van die verrekte Spaanse papisten met hun propagandamachines. De tijd van Gomaristen, Arminianen, Armageddon en Calvijnse cataclysmes. Een tijd waarin jij het uitstekend zou hebben gedaan denk ik. Maar ff zonder dollen het was tevens ook een tijd waarin mijn voorvaderen en jouw voorvaderen wellicht zij aan zij gevochten kunnen hebben tegen de Spaanse bezetter. Alhoewel… als ik me niet vergis waren die Drentse horige boeren in die tijd ook nog steeds gebonden aan het land. Dus verder dan de hoeve zullen jouw voorouders nooit zijn gekomen. Dit in tegenstelling tot die barbaarse Imazighen (= vrije mensen) van Noord-Afrika die wel konden gaan en staan (en varen) waar het hun bliefde. Daarom ben ik ook zo blij dat jij – onze knuffel-NL’er – er nog bent. Want dan heb ik tenminste 1 persoon met wie ik over dit soort dingen kan praten. En natuurlijk ook over zaken zoals de joods-christelijk traditie in de Lage Landen…. En gelet op de komende verkiezingen zal ik ook extra op de politieke consequenties willen ingaan die de joods-christelijke traditie in Nederland met zich meebrengt.

Geef een reactie

