De onafhankelijke pers in Marokko

– Verbod wegens een enquete over de koning in TelQuel

– Verbod wegens een enquete over de koning in Le Monde

– Verbod wegens artikel over de rijkdom van de koning in Courrier International

– Geldboete van totaal 300.000.000 dirham wegens artikel met belediging van Qaddafi in Al Jarida Al Oula, Al Ahdat Al Maghribia en Al Massae

– Gevangenisstraf van 1 jaar en een gevangenistraf van 3 maanden wegens een artikel over de gezondheid van de koning in Al Micha3al

– Geldboete van totaal 600.000.000 dirham wegens een artikel over de vermeende fraude bij een staatsbedrijf in Economie & Entreprise

– Geldboete van totaal 250.000 dirham wegens een artikel over de politieke besluitvorming Sahara in Le Journal Hebdomadaire

– voorwaardelijke gevangenisstraf en een geldboete wegens een spotprent over de bruiloft van de neef van M6 in Akhbar Al Youm

– gevangenisstraf voor blogger Bashir Hazzem en internetcafe-eigenaar Ahmed Boukhou wegens het uploaden van video’s van het hardhandig optreden van militairen bij de studentenrellen in Taghjijt

– het onder dubieuze voorwendselen sluiten van de redactie van tijdschrift Le Journal Hebdomadaire… het in 1997 opgerichte tijdschrift van o.a. Ali Amar, Aboubakr Jamai en Ali Lmrabet dat zich met recht het allereerste onafhanklijk tijdschrift en dus zich de onafhankelijke pers van Marokko mag mocht noemen…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: